Myndighederne svinger hammeren over helikopterdronning

Helikopterfirmaet Bel Air er i hård modvind, efter Trafikstyrelsen mener, selskabet er gået på kompromis med flysikkerheden.

Susanne Hessellund er ejer og grundlægger af Bel Air Group, som i 2014 har haft problemer med Trafikstyrelsen. Fold sammen
Læs mere

Susanne Hessellunds succesrige helikoptervirksomhed Bel Air er i problemer, da man i gentagne tilfælde har overtrådt luftfartsregler. Det skriver Børsen onsdag.

Det er især flyvning i vejr, hvor der er varslet is-forhold, at Trafikstyrelsen har været ude med riven efter helikoptervirksomheden. Men det er ikke kun det. Også problemer med træning af piloter, overholdelse af hviletider og flyvning med for lidt brændstof er på den liste, som Trafikstyrelsen har med Bel Airs overtrædelser af reglerne.

Bel Air flyver især off-shore helikopterflyvning for selskaber som Maersk Oil, Siemens og DONG. Bel Air har siden etableringen haft fart på, og Susanne Hessellund har ført firmaet til stor vækst både i ansatte og indtjening. Bel Air har 75 ansatte og havde i 2013 et resultat på omkring 60 millioner kroner.

I 2014 kulminerede problemerne med, at Bel Air fik et ultimatum af Trafikstyrelsen, som gjorde at helikopterfirmaet fjernede sin flyvechef. Susanne Hessellund forklarer nogle af problemerne med den pludselige, hurtige vækst i firmaet.

»Når vi er oppe i Superligaen, er det blevet en helt anden virksomhed. Jeg har måske ikke været dygtig nok. Men det vil jeg lade andre vurdere,« siger Susanne Hesselund til Børsen.

Direktør og ejer Susanne Hesselund erkender, at der er lavet fejl, men hun arfviser, at selskabet er gået på kompromis med flysikkerheden. Hun siger, at firmaet efter de mange dårlige sager har fået genskabt en god dialog med Trafikstyrelsen og ser fremad.