Munthe går ind i boligtekstiler

Designeren Naja Munthe går nu nye veje igennem et samarbejde med Rikki Tikki Company. Den kendte modesigner skal stå for en ny kollektion af boligtekstiler, der allerede har fået positive reaktioner.

Copenhagen Fashion Week august 2009. Munthe plus Simonsen i Rådhussalen på Københavns Rådhus. Designer Naja Munthe efter showet. Fold sammen
Læs mere
Foto: Casper Christoffersen
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Munthe plus Simonsen har altid været både hadet og elsket for et boheme-inspireret snit med lysende farver og etnisk inspiration. Den linje tager designeren Naja Munthe med videre i sit ny virke som deisgner af boligtekstiler. Ifølge Børsen har hun indgået et samarbejde med det nordjyske selskab Rikki Tikki Company, der skal stå for blandt andet distributionen. Den første kollektion af boligtekstiler bliver præsenteret på Formland-messen i Herning.

”Det kan godt blive til rigtig meget. De første reaktioner er meget positive, og vi samarbejder jo på den kloge måde, hvor vi hver især holder os til det, vi er gode til. Jeg kommer med ideerne og designet, mens Rikki Tikki Company står for produktion, distribution osv. De har jo kontakterne, kunderne til den type produkter osv. Allerede om to måneder skal jeg faktisk aflevere en dobbelt så stor kollektion til Rikki Tikki Company,” siger Naja Munthe.

Den første kollektion hedder ”Casa de Luxe” og består af sengesæt, puder med etniske print og broderier samt dekorerede duge. Når modellerne til modeugen her i februar skrider ned af catwalken iført Munthe plus Simonsen bliver det første gang, at Naja Munthe første gang står alene bag designet uden den tidligere partner Karen Simonsen.

”Man kan måske godt bruge sammenligningen med en musiker, der ind imellem går solo og laver noget selv uden sit band. Men faktisk er jeg jo i dag solist. Det, Munthe plus Simonsen præsenterer i næste uge, har jeg designet alene, og det kan også ses. Profilen er meget klarere,” siger Naja Munthe til Børsen.