Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Donuten – eller munkeringen, som den traditionelt er kaldt på dansk – er nærmest en amerikansk nationalspise, og Dunkin’ Donuts-kæden har de sidste par år haft held hed at øge salget via flere butikker – specielt i det nordøstlige USA. Derudover er den til stede på en stribe udenlandske markeder.
Succesen får nu selskabet til at vende blikket mod fondsbørsen, og hvis alt går som planlagt tirsdag, vil det betyde, at selskabet samlet set er over 11 milliarder kroner værd.
Globalt set har Dunkin’ Donuts 9.800 butikker, hvoraf de 6.800 befinder sig i USA. Kæden har som erklæret mål, at den vil vokse med 500 butikker årligt.
Dunkin’ Brands Group står også bag ismærket Baskin-Robbins.
Se TV: Donut'en på børsen