MTV satser på nettet

Halvdelen af reklameomsætningen hos MTV skal hentes hjem på mtv.dk inden 2010. Derfor lancerer MTV nyt internetunivers med eksklusive interviews, koncertklip og musikvideoer.

"Med mtv.dk har vi etableret et site, der tilbyder de unge fantastiske oplevelser inden for musik og ungdomskultur. Vi har fremragende reportere og værter til at skabe indholdet - og derfor satser vi på at ligge i top 20 over de mest populære for unge mellem 15-24 år inde udgangen af 2007."

Det siger MTVs landechef i Danmark Casper Bengtson til Børsen og peger på, at hele idéen er, at indholdet er gratis og on demand.

Casper Bengtson, der ikke vil satse på brugerskabt indhold på den nye hjemmeside, har en målsætning om, at halvdelen af reklameomsætningen skal komme fra den nye hjemmeside inden 2010.

MTV er også på vej med flere digitale satsninger i 2007 - ikke mindst mobilområdet vil der satses på. Men Casper Bengtson ønsker ikke at løfte sløret for det samlede investeringsniveau.