MSN og Benjamin i samarbejde på nettet

De to kvinde- og modemagasiner Cosmopolitan og Costume indgår online-samarbejde med MSN. Formålet er at skabe et netunivers, der henvender sig til kvinder.

Foto: Scanpix
Danske kvinder er mindst lige så aktive på nettet som mændene. Til gengæld kniber det med at finde danske communities og websites, som direkte er målrettet danske kvinder.

Selv de mange livsstils- og mode magasiner har hidtil generelt svigtet de kvindelige surfere, skriver MSN i en pressemeddelelse.

Men Cosmopolitan og Costume åbner nu et helt nyt kvindeunivers, som en del af MSN.dk, med mode, skønhed, guides, shopping, gossip, tips og sundhed.

"I lyset af at kvinderne er mere og mere aktive på nettet, har det undret os, at der var så få samlingspunkter, som appellerer direkte til kvinder og deres interesser. Med det nye samarbejde håber vi på at fange interessen hos rigtig mange moderne kvinder i alle aldre - og dermed gøre MSN.dk endnu mere interessant for annoncørerne", siger Jens Lernø, Country Manager for Microsoft MSN i Danmark

Det nye site får egne redaktører, som vil arbejde tæt sammen med redaktionen på de trykte udgaver - og dermed skabe sammenhæng mellem medierne.

"Der er mange større forlagsvirksomheder, der har været interesserede i dette projekt, og vi er stolte af, at MSN har valgt Costume og Cosmopolitan som samarbejdspartnere", siger Jan Lehrmann, adm. direktør på Forlaget Benjamin.