Movember giver Gillette skrammer

Proctor and Gamble-chef forklarer, at Gillettes fald i solgte barberblade skyldes "movember"-trenden, der går ud på, at mænd lader skægget stå i hele november måned.

Hvert år i november beder Movember mænd over hele verden om at anlægge overskæg for at skabe opmærksomhed og indsamle vigtige midler til støtte af mænds helbredsproblemer. Efter en måned mødes man til en fest og kårer det bedste overskæg i forskellige kategorier. Fold sammen
Læs mere
Foto: Nils Meilvang
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Det skriver The Guardian.

Omsætningen for den verdensomspændende virksomhed, Proctor and Gamble, der ejer Gillette, steg i årets sidste kvartal med 3 pct. for plejemidler. Ikke desto mindre rapporteres en nedgang i salget på en lang række markeder.

P&G-chef Jon Mueller forklarer, at "movember" var årsag til både et skuffende kvartalsregnskab for Gillette, og at det har skabt mere generel trend væk fra det tætbarberede, der kan være en fremadrettet trussel for plejemiddel-producenten.

"Movember" har sin oprindelse i den australske by Melbourne i 2003, da en vennegruppe besluttede at lade deres skæg vokse for velgørenhed. I dag har det spredt sig til mere end 20 lande og indsamler årligt mere end 800 mio. kr. til fordel for prostata- og testikelkræft.

/ritzau/FINANS