Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Her har man foretaget en rundringning blandt landets større teleselskaber, og den viser, at Sonofon i flere år har opkrævet 20 øre for sms-kvitteringerne. I fredags hoppede selskabet CBB Mobil med på vognen og indførte et gebyr på fem øre pr. kvittering, hvilket rammer selskabets flere hundrede tusinde kunder.
- Vi indfører det, fordi vi får pålagt en omkostning fra Sonofon, som er vores udbyder. Vi har en omkostning, og derfor bliver vi nødt til at få nogle penge hjem, siger CBB Mobils adm. direktør, Lars Asger Petersen, til Mobilsiden.dk.
Når teleselskaberne vælger at tage betaling for kvitteringerne, skal det udelukkende betragtes som en forretningsmæssig disposition og ikke som et udtryk for, at de skal have dækket omkostninger. Det oplyser teleekspert Torben Rune, der er direktør i telekonsulentvirksomheden Netplan.
- Omkostningen ved beskeder og kvitteringer er den samme. Den er nemlig nul, siger Torben Rune til Mobilsiden.dk.
/ritzau/