Mobilepay vil holde på kunderne med kundeklubber

Mobilepay vil integrere butikskædernes loyalitetsprogrammer i betalingsappen, og det er et smart træk, vurderer ekspert.

Foto: Simon Læssøe. ARKIVFOTO 2014 af mobilepay- - Se RB 6/5 2015 10.21. Det er lettere at drive restaurant eller butik, hvis der ikke er pligt til at tage kontanter, mener regering. (Foto: Simon Læssøe/Scanpix 2015)
Læs mere
Fold sammen

Mobilepay vil samle butikkers fordelsprogrammer og loyalitetskort et sted, så kunderne slipper for at have flere kort opad lommen, når de køber ind.

Det skriver Børsen.

»Vi skal lave Mobilepay til en schweizerkniv for betalinger. Det skal være mest muligt relevant for flest mulige danskere i flest mulige situationer,« siger Mark Wraa-Hansen, der er chef for Mobilepay.

Og det er et fornuftigt træk, Mobilepay nu fortager. Det vurderer Jan Damsgaard der er professor og institutleder på CBS.

»Det gælder om at brede sig ud, så det bliver så svært som muligt for brugerne at skifte løsning,« siger Jan Damsgaard.

Initiativet hilses velkommet af dagligvarekæden Meny og 7-Eleven, der begge er med fra konceptets start.