Mobilepay lokker erhvervskunder til

Danske Banks mobile betalingsløsning er blevet et flagskib for banken. 40 pct. af de nye erhvervskunder vælger Danske Bank på grund af Mobilepay.

Føtex i Storcenter Nord i Aarhus var en af de første supermarkeder, hvor det var muligt at betale med mobilepay Fold sammen
Læs mere
Foto: Axel Schütt
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Mobilepay er med sine 2,5 mio. brugere blevet et vigtigt salgsargument, når der skal lokkes erhvervskunder til, skriver Børsen.

Frem til august er Danske Bank vokset med 3.000 erhvervskunder i år, og ifølge direktør for Business Banking Danmark, Niels Bang-Hansen, er 40 pct. af de nye kunder kommet på grund af Mobilepay.

»Efter finanskrisen var der en opfattelse af, at mindre virksomheder ikke kunne få lån hos os. De mindre kunder er højst interessante for banken, dels fordi alle de store virksomheder jo har været små engang, dels fordi der ofte er to privatengagementer bag hver lille virksomhed,« siger Niels Bang-Hansen.

Danske Bank har det seneste år øget bankudlånsbalancen med syv pct., og markedsandelen er steget fra 18,2 pct. fra starten af 2014 til 19,8 pct. i august i år.

Mobilepay Business er både en applikation og en internetbaseret programvare for administration. Det inkluderer blandt andet slagsstatistikker.