Millionindsprøjtning til iværksætter-ulv

Iværksætter-virksomheden Deskwolf hjælper virksomheder med et promovere sig selv på sociale medier. Nu skal 7,5 millioner kroner i risikovillig kapital accelerere forretningen.

Foto: Brian Bergmann
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Det kniber stadig for flere danske virksomheder med at promovere sig på de sociale medier, hvor der hurtigt kan komme skub i forretningen.

Det opdagede danske Deskwolf, som nu specialisere sig i at skabe forskellige pakkeløsninger til virksomhederne, så de virkelig kan brande sig selv på blandt andet Facebook.

Og selvom Deskwolf kun har eksisteret siden 2012, er der blevet lagt mærke til deres promoveringsarbejde. Hos SEED Capital, Vækstfonden og de to business angels Rasmus Helmich og Peter Elbek forudser man et stort potentiale hos ulvene, at parterne derfor valgte at skyde 7,5 millioner kroner ind i virksomheden.

”Deskwolf har på meget kort tid vist, at de kan få en velkørende maskine op at stå, som skaber værdi for kunderne, og som er både skalerbar og har internationalt perspektiv. Deskwolf er en rigtig stærk start-up med en fed kultur, som jeg glæder mig til at følge og se, hvor kan bringes hen,” siger business angel Rasmus Helmich.

Deskwolfs kunder er mindre virksomheder, som primært opererer inden for detailhandel og service.

”Små virksomheder og butikker har som regel begrænsede marketingbudgetter, og det gør det svært for dem at få nye kunder via traditionel markedsføring,” siger Rasmus Madsen, der var med til at grundlægge Deskwolf, og tilføjer:

”De små virksomheder lever af, at glade kunder anbefaler deres forretning til nye kunder, og med en Facebook-løsning kan vi sætte strøm til mund-til-mund-effekten og få det til at ske oftere og til mange flere mennesker i målgruppen,” forklarer Rasmus.

Både hos Vækstfonden og SEED Capital glæder man sig til at følge udviklingen i Deskwolf, der allerede i 2013 rundede 1000 kunder.

“Vi er meget imponerede over Deskwolfs kundetilvækst, som er tredoblet siden starten af 2013. Det er meget tilfredsstillende, at vi har fået nogle spændende business angels og Vækstfonden med i ejerkredsen. Det betyder, at vi nu har endnu flere ressourcer til at accelerere Deskwolfs forretning og bringe dem ud over landets grænser,” siger Niels Vejrup Carlsen, der er investeringsdirektør i SEED Capital.