MetroXpress kommer styrket ud af 2011

MetroXpress A/S, der omfatter gratisaviserne MetroXpress og 24timer, kommer ud af 2011 med et resultat på 14,2 mio. kr.

MetroXpress udkom for første gang i 2001. I dag kom så regnskabet for 2011, der viser gode takter. Fold sammen
Læs mere
Foto: JACOB LANGVAD NILSSON
Der er penge i at give aviser væk. Det må forlængst være gået op for MetroXpress A/S. Selskabet står bag de to gratisaviser MetroXpress og 24timer, og den forretning har i 2011 givet et driftsresultat på 14,2 mio. kr. Omsætningen er steget fra 195 mio.kr. i 2010 til 201 mio. kr. i 2011, og det er et godt resultat, mener administrerende direktør i MetroXpress, Søren Riis:

"Den økonomiske krise, som blussede op i 4. kvartal, er en udfordring, men det kan ikke slette det positive indtryk af vores resultat for 2011." 



Annonceindtægter er alfa og omega for gratisaviserne, og MetroXpress A/S trak godt med reklamekroner til sig i et godt første kvartal, mens den generelle økonomiske afmatning også ramte annoncørerne i fjerde kvartal, der blev tilsvarende dårligt.

Overskudsgraden i MetroXpress er steget fra tre til syv procent i det forløbne år, hvilket sender selskabet op på siden af JP/Politikens hus, der kom med regnskab i går.