Mediehus klar med nyt erhvervsmedie

Kampen om mediebrugerne intensiveres. JP/Politikens Hus lancerer deres nye digitale erhvervsmedie, Finans, som til oktober leverer erhvervsjournalistik døgnet rundt.

JP/Politikens Hus lancerer nyt erhvervsmedie, Finans Fold sammen
Læs mere
Foto: ANDREI PUNGOVSCHI
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Til efteråret kan danskerne få erhvervsjournalistikken serveret fra et nyt medie, når JP/Politikens Hus lancerer sit nye digitale erhvervsmedie Finans.

Det skriver mediehuset i en pressemeddelelse. 

»Læsernes viden, indsigt og medieforbrug har over de senere år udviklet sig hurtigere end de danske erhvervsmedier. Dansk erhvervsliv efterspørger et digitalt erhvervsmedie, der for alvor matcher og udfordrer læserne – hele døgnet. Derfor lancerer vi nu Finans,« siger administrerende direktør Stig Kirk Ørskov, JP/Politikens Hus.

Bag Finans, som er udviklet af Jyllands-Posten, står en redaktion bestående af Jyllands-Postens hidtidige erhvervsjournalister samt 20 nyansatte reportere, redaktører og grafikere. Finans ledes af chefredaktør Steen Rosenbak og to erhvervsredaktører, Nicolai Raastrup og Morten Bundgaard. Direktør Jens Nicolaisen står i spidsen for de kommercielle aktiviteter.

»Finans er et helt nyt, bredtfavnende erhvervsmedie, født i den digitale tidsalder. Vi ved, at erhvervslivets beslutningstagere er en kræsen målgruppe. Deres forventninger kan kun indfries af et erhvervsmedie, der kombinerer sprudlende formidling med unik indsigt og er tilgængeligt når som helst og hvor som helst, brugeren ønsker det. Finans er svaret på den udvikling. Vores ambition er at revolutionere dansk erhvervsjournalistik. Intet mindre,« siger Finans' chefredaktør Steen Rosenbak.

Finans sælges som abonnement sammen med en gratis nyhedssektion.

Berlingske Medias direktør, Lisbeth Knudsen, ser frem til den nye konkurrence på erhvervsstoffet på nettet. 

»Det er flere år siden, vi gjorde op med tanken om, at erhvervsjournalistik var noget med fast deadline en gang i døgnet og med at gemme nyheder til næste morgen. Det er også længe siden vi gjorde op med tanken om, at nettet kun handler om de korte og hurtige nyheder. Vores business.dk er allerede i dag udtryk for en digital først tankegang og for en stærk satsning på, at de erhvervsinteresserede læsere gerne vil have både hurtighed, dybde og indsigt på web, tablet og mobil. Vi ser frem til den nye og forstærkede konkurrence på spændende erhvervsstof. Vi er bestemt heller ikke færdige med at udvikle på vores store portefølje af business-produkter fra avis, web, tv, mobil til månedsmagasin,« siger hun.