Medieåret, der gik

Business.dk har været i arkiverne og fundet de mest interessante historier fra mediebranchen i Danmark i 2008.

Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

April


TV 2 Radio afgår ved døden

TV 2-ledelsen meddeler, at det dyre radioeventyr er slut. Millionerne er væltet ud af kassen og radioen er aldrig noget i nærheden af den lytterandel på 15 pct. af den kommercielle målgruppe, der var ambitionen, da man året før kørte stjerner som Casper Christensen og Lars Hjortshøj i stilling til radiokrig. Samtidig varsler TV 2s adm. direktør Merete Eldrup en stor sparerunde, der skal redde TV-stationen ud af en alvorlig økonomisk krise.



Ny chef og sparerunde på Jyllands-Posten

Carsten Juste stopper som chefredaktør på Jyllands-Posten efter 14 år, der blandt andet har budt på en Muhammed-krise med morgenavisen i centrum. Han erstattes af Jørn Mikkelsen, der kommer fra en stilling som journalistisk chefredaktør. En af hans første opgaver bliver at gennemføre en større sparerunde, der blandt andet betyder nedlæggelsen af 30 redaktionelle stillinger.