Medarbejdere fra alle verdenshjørner

Der er 30 forskellige nationaliteter blandt Falcon Socials 100 medarbejdere, og det er der gode grunde til.

Ulrik Bo Larsen, direktør for Falcon Socials. Deres systemer gør det nemmere for virksomheder at begå sig på sociale medier. Kunderne er internationale, og derfor er der ansatte fra 25 lande på kontoret i Købmagergade. Fold sammen
Læs mere
Foto: Christian Liliendahl

Det er ikke en tilfældighed, at der hovedsageligt bliver talt engelsk på de to etager på Købmagergade i det indre København, hvor Falcon Social hører hjemme. Det internationale fokus, som Falcon Social har, fordrer nemlig, at der er ansatte fra et væld af forskellige lande. Nærmere betegnet 30 lande.

På trods af det engelske virksomhedssprog afslører en gåtur gennem skærmskoven, at sælgere og supportmedarbejdere konstant taler med kunder fra alle mulige nationer. Tysk til højre blander sig med amerikansk til venstre. Storrumskontorerne summer af sprog. Forskellige ansigtskulører afslører, at medarbejderne kommer fra alle verdenshjørner.

Spørger man direktør Ulrik Bo Larsen, kan det ikke være anderledes. Han har brug for både sælgere og supportmedarbejdere, der kommer fra – og har erfaringer med – de markeder, som de opererer på. De skal vide, hvem de skal ringe til, og de skal vide, hvordan kunden forventer at blive modtaget. Derfor er der i Falcon Social-stifterens optik ingen vej uden om at hente udenlandsk arbejdskraft til København.Og der har faktisk været relativt få knaster, når det handler om at hente de rigtige udlændinge til Danmark.

»Det har overrasket mig, at det ikke har været så svært at trække talenter til København, som man kunne frygte. Jeg oplever, at byen har et godt ry internationalt. København er efterhånden også blevet benævnt som en god by af internationale medier, og det, tror jeg, har gjort indtryk,« siger han og tilføjer:

»Men det handler også om at gøre vilkårene klart for potentielle tilflyttere. Jeg plejer at begynde med at invitere kandidaten på café i København, hvor han så kan opleve, at en kaffe kan koste 45 kroner.«