McDonald’s sælger flere burgere midt i krisen

Den amerikanske fastfoodgigant øgede i juli salget, og det er især os europæere, der køber flere Big Macs og fritter.

Foto: Linda Henriksen.
Læs mere
Fold sammen
Fastfood påvirkes tilsyneladende ikke negativt af økonomisk turmult. McDonald’s, der er verdens største udbyder af burger og fritter, har netop meddelt, at deres globale salg er steget med 4,3 procent i juli. Det er ifølge Bloomberg News mere end, hvad analytikernes havde forventet.

Burger med kaffe
McDonald’s introducerede i juli en ny burger (Angus) til kun 4 dollars (21 kroner) og udvidede sit kaffeudvalg for at lokke flere kunder ind i butikken under recessionen, og det ser ud til at have haft en effekt. Især i Europa, hvor salget steg med 7,2 procent mod 2,6 procent i USA. Salget i Asien, Mellemøsten og Afrika steg 2,1 procent.

McDonald’s-aktien er i dag steget 1,7 procent til kurs 56,13 lige efter åbningen af markedet. Den er ellers faldet gennem det seneste år.