McDonald's går til filmen

Op til det kommende vinter-OL satser burgergiganten på en miniserie af reklamefilm i Norden.

McDonald's forsøger op til vinter-OL at appellere til skandinavernes glæde for ski og fællesskab med en filmserie. Fold sammen
Læs mere
Foto: MARTIN DAM KRISTENSEN
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

En broget flok af skandinaver kæmper om at slå en gammel nordisk rekord. En rekord, som de må slå ved at bruge bare én ski – en monoski.

Det er udgangspunktet for en filmserie i syv afsnit, som den svenske instruktør og manuskriptforfatter Jens Jonsson står bag. Den sande bagmand er dog burgerkæden McDonald's, der vil bruge det kommende vinter-OL til at lancere en nordisk satsning.

"Det hele virker måske lidt mærkeligt, men for os er denne serie et symbol på, hvordan vores restauranter er værter  for alle disse så forskellige mennesker, siger Shaun Russell, markedsdirektør for McDonald’s i Norden i en pressemeddelelse.

Man kan se en trailer for filmserien her.