McDonalds forbedrer image med "fair trade"

I et forsøg på forbedre sit eget image, indgår McDonalds millionkontrakt om at sælge "fair trade"-kaffe fra Syd- og Mellemamerika.

McDonalds I England indgår et samarbejde med organisationen Rainforest Alliance, der holder øje med, at kaffefarmere i Syd- og Mellemamerika får en fair pris for deres produkter.

Målet er at forbedre kædens ry, skriver brandrepublic.dk.

I forsøget på at tiltrække "den etiske forbruger" vil McDonalds betale mere end 3.000 kaffeproducenter og deres familier i 15 lande i Syd - og Centralamerika 900.000 pund for 800 ton kaffe.

Det betyder ifølge Markedsføring, at hver bonde får 350 kr. mere for sin kaffe end ellers.

Aftalen kan blive en rigtig god forretning for kaffeproducenterne. Hvis projektet bliver en succes, har McDonalds nemlig planer om at udvide samarbejdet til resten af Europa.