Matas-topchef: Vi skal investere i de fysiske butikker

Materialistkæden skal investere i egne butikker. Allerede nu er der lavet flere butiksopdateringer, og der skal flere til.

Foto: Sofie Mathiassen. Chef for kosmetikkæden Matas, Gregers Wedel- Wedelsborg. Arkivfoto: Sofie Mathiassen / Ritzau Scanpix
Læs mere
Fold sammen

Det fortæller Matas' administrerende direktør, Gregers Wedell-Wedellsborg, på selskabets kapitalmarkedsdag i Allerød.

- De opdaterede butikker gør det bedre, end de der ikke er opdateret, siger Gregers Wedell-Wedellsborg.

Præsentationen på kapitalmarkedsdagen viser, at omkring 150 butikker skal have et løft. Det er ikke kun et løft af facaderne, men også den oplevelse kunderne får i butikken.

Helt konkret fortæller direktøren, at mellem 10-20 butikker kan gøres større, 10-20 steder er der butikker, der på en måde kan lægges sammen.

- Nogle steder servicerer vi kunderne bedre med en større butik frem for to små butikker, siger direktøren.

Derudover er der ifølge Gregers Wedell-Wedellsborg 5-10 steder, hvor der er grobund for flere butikker.

I forbindelse med opdateringen af butikkerne, fortæller han også, at det ikke vil være en betydelig omkostning at lukke flere butikker. Som det ser ud nu, vil det dog ikke ske lige foreløbigt, da alle butikkerne giver overskud i ebitdamarginen.

- Hvis en butik går i rødt, og vi ikke kan vende det, så har vi meget lav tålmodighed med butikken, siger Gregers Wedell-Wedellsborg.

/ritzau/FINANS