Matas smed kunderne på porten ved en fejl

Tusindvis af medlemmer af landets største kundeklub, Club Matas, har det seneste døgn fået en mail om at de er blevet meldt ud af klubben. Det var dog en fejl, lyder det fra Matas.

Foto: Nils Meilvang
"Du er nu meldt ud af Club Matas, og vi har slettet eventuelle point og dine oplysninger fra vores system." 

Sådan stod der i den mail, der landede i indbakken hos tusinder af Matas-kunder det seneste døgn. Mailen udløste telefonstorm hos Matas mandag morgen, og selskabet måtte udsende en pressemeddelelse for at berolige kunderne med at deres konto skam ikke er lukket og pointsaldoen intakt.

Club Matas er en af landets største kundeklubber og giver Matas-kunder mulighed for at optjene point, når de handler i Matas-butikkerne. Point der senere kan indløses til rabatter.  

 "Vi har godt 1,2 mio. medlemmer i kundeklubben, og mange tusinde af dem har desværre fået den famøse mail. Det beklager vi dybt, men vi kan forsikre, at kunderne ikke er meldt ud, og at de heller ikke har mistet deres optjente point," siger Henrik E. Johannsen, der er informationschef hos Matas til epn.dk. 

Matas arbejder på at finde og udbedre fejlen og selskabets hjemmeside er fortsat lukket. Selskabet lover dog, at alle medlemmer vil modtage en mail, der forklarer fejlen, og at man sagtens kan bruge sit Club-kort i butikkerne i dag.