Matas og Normal i kamp om skønhedskunderne i provinsen

Den nye butikskæde Normal truer Matas position, som Danmarks ledende forhandler af skønhedsprodukter, med en ambitiøs plan om at øge antallet af butikker med 60-75 pct. i 2016.

Arkivfoto: Matas. (Foto: Jeppe Bjørn Vejlø/Scanpix 2013) Fold sammen
Læs mere
Foto: Jeppe Bjørn Vejlø

Det skriver Jyllands-Posten Erhverv.

De to butikskæder Matas og Normal bekræfter, at de begge vil satse på de danske provinsbyer for at udvide forretningerne.

»Der er masser af muligheder i mindre provinsbyer også for vores koncept. Så det indgår klart i planerne for ekspansion, at vi også skal ud i landet«, siger administrerende direktør i Normal, Torben Mouritsen.

Matas administrerende direktør, Terje List, melder også, at provinsen stadig er et stort fokus for kæden, hvor Matas har ambitioner om at ekspandere ved at åbne nye butikker samt ved at opkøbe associerede butikker.

Matas vil derudover forsøge at vinde terræn med et differentieret sortiment i de eksisterende butikker.

Butikskæden Normal har i dag 40 butikker, hvilket stadig er mindre end Matas, der i dag har 290 butikker.