Matas bliver udfordret af dating-iværksætter

Hensigten er at presse Matas på prisen via stærkt nedsatte varer, som Luxplus opkøber rundt omkring i Europa.

Den ene af stifterne bag Dating.dk er gået solo med kosmetikforretningen Luxplus, som vil udfordre Matas' danske dominans. Fold sammen
Læs mere
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Den ene af stifterne bag Dating.dk er gået solo med kosmetikforretningen Luxplus, som vil forsøge at udfordre Matas' danske dominans.

Det skriver dagbladet Børsen.

Luxplus-direktøren Peter Sønderby-Wagner har igennem selskabet Freeway tidligere været involveret i en lang række onlinevirksomheder som for eksempel Trendsales og Just-Eat. Den digitale forretningsform fortsætter nu med det nye skud Luxplus, hvor kunden betaler et månedligt abonnement for kosmetik, skriver Børsen.

Hensigten er at presse Matas på prisen via stærkt nedsatte varer, som Luxplus opkøber rundt omkring i Europa. Den blot tre år gamle virksomhed forventer en omsætning på 100 mio. kr. i år gennem sine 45.000 medlemmer, som er spredt i Danmark, Sverige, Finland og Storbritannien.

På trods af en forestående priskrig i kosmetikbranchen vurderer eksperter, at Matas stadig sidder med de bedste kort på hånden.

»Jeg ser en udmærket fremtid for Matas. Jeg ser egentlig, det er dem, der har bedst chance, uanset om salget flytter online. For det kan Matas jo også tilbyde,« siger Frans Høyer, analytiker i Jyske Bank, til Børsen.