Mærsk vil være branchens Apple

Maersk Lines administrerende direktør Eivind Kolding vil revolutionere containerbranchen ved benhård fokus på tre hovedpunkter. De skal gøre for branchen, hvad Apple gjorde inden for musikafspillere og mobiltelefoner.

Foto: pressefoto Mærsk

Det fremgår af Maersk Lines hjemmeside. Det skal ske gennem en ny stor kampagne, der skal ændre den måde, verden ser på shipping.

På kampagnehjemmesiden skriver Maersk Line, at Apple to gange på få år gav kunderne alt det, de ikke vidst de manglede. Det vil Maersk Line nu efterligne.

Det danske rederi vil fokusere benhårdt på tre områder: Pålidelighed, tilgængelighed og miljø.

- Shippingbranchen har revolutioneret verden, siden den rigtigt tog fart for 35 år siden. I dag kan selskaber få varer til kunder, lige meget hvor de er i verden. Men, siden da, er der ikke sket meget i containershipping. Det er der til gengæld i den verden, vi opererer i. Vores kunder er vokset og har nye behov. Så nu er det tid til, at vores industri forandrer sig igen, siger Eivind Kolding i en video, der introducerer rederiets nye plan.

Første fokuspunkt er pålidelighed, hvor der skal gøres en markant forskel fra nu.

- Kun hver anden container ankommer til tiden! Det er simpelthen bare ikke godt nok. Vi bliver nødt til at fokusere benhårdt på at ændre dette, siger Eivind Kolding på videoen, der findes på www.changingthewaywethinkaboutshipping.com.

Samtidigt skal det blive markant lettere at få sendt sine varer verden over. I dag kræver det et stort logistisk arbejde, hvilket koster selskaberne dyrt. Eivind Kolding introducerer begrebet "one click shipping". Sidst skal det være det økologiske valg, at sende sine varer med skib. Maersk Lines kunder skal være dem med den mest bæredygtige supply chain.

- Det er tre kerneemner, hvor vi må ændre os, og ændre os nu!, siger Eivind Kolding.

Ritzau Finans



INFOshop: Her er løbemusikken, der passer netop ti ldig