Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Først senere på dagen var der mulighed for medierne selv at tale med direktøren.
På Ritzaus Bureaus valgte man imidlertid ikke at udsende det Mærsk-producerede interview.
– Som udgangspunkt foretrækker vi altid at stille spørgsmålene selv. Og det kunne vi ikke her. Derfor foretrak vi at vente, indtil vi selv kunne få fat på direktøren, siger Ritzau/RB-Børsens nyhedschef, Søren Funch, til Journalisten.dk
På Jp.dk’s tv-redaktion var holdning til interviewet en anden.
– Mærsk er svært tilgængelige, og vi ville selv have svært ved at få et interview. Derfor valgte vi at bringe noget af klippet, hvor han svarer på et relevant spørgsmål, siger tv-chef Jacob Bendixen Andersen, der sammenligner interviewet med en pressemeddelelse.
– Det er meget nyt, at vi gør det. Og det er noget, vi skal diskutere hver gang, vi får det tilbudt. Det er klart, at det er et problem, hvis det bliver en tendens. Vi vil ikke gøre det hver gang, men har altså gjort det nu. Vi har vurderet, at det klip, vi viste, er okay, siger han til Journalisten.dk
Jp.dk har klippet i indslaget, lagt speak på samt skrevet, at der er tale om billeder fra Mærsk.
Se indslaget med Nils Smedegaard Andersen her
ac