Mærsk og Vestas hædret i New York

Mærsk blev i nat belønnet med en fin pris for selskabets Quest for Oil-spil i New York, hvor også en Vestas-kampagne blev belønnet. Bureauet bag Mærsk-kampagnen, FRND, jubler.

Skærmdump fra det bronzevindende Mærsk-spil »Quest for Oil«. Foto: questforoil.com
Læs mere
Fold sammen

Dansk erhvervslivs kronjuvel, Mærsk, gik nye marketingveje med lanceringen af spillet Quest for Oil i juni.

I nat blev den så belønnet med bronze ved The Internationalist Award for Innovative Digital Solutions - som uddeles til nytænkende, digitale marketingkampagner - i New York.

Det skriver markedsforing.dk.

Det andet danske islæt på shortlisten, Vestas, gik fra awardshowet med en guldstatuette.

Ved det stort anlagte Award-show modtog Martin Hoffland og Claus Kurt Nielsen prisen på vegne af dialogbureauet FRND, konsulentvirksomheden Quartz Co og spilproducenten Serious Games Interactive.

Prisen blev vundet i kategorien »Digital Innovation - Global«. Med i det stærke opløb var bl.a. Google, Unilever og Boeing.

»Det er en stor anerkendelse, at et mindre bureau fra Silkegade i København kan levere prisvindende dialog, der rammer så præcist og skaber så gode resultater, at det kan ses helt til Times Square på Manhattan. Det beviser, at vores model og tankesæt i FRND holder hele vejen,« lyder det fra Martin Hoffland, kreativ direktør hos FRND.