Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Der er stadig masser at gøre i verdens største containerrederi med en global markedsandel på knap 15 pct., der er under hårdt pres fra aggressive konkurrenter. Og med Eivind Kolding på broen bliver der nu igen sat fuld skrue på indsatsen, hvor kikkeren især er rettet ind på at forbedre leveringssikkerhed, kundeservice og miljø.
Læs også: Mærsk-chef: Vi studerer rettens afgørelse i patentsag
Maersk Line skal nemlig ikke alene bevare sit lederskab i branchen. Rederiet skal også blive endnu bedre fremover og øge afstanden til konkurrenterne, lyder budskabet fra Maersk Lines topchef.
»Der, hvor vi står nu, er kun et skridt på vejen. Jeg kan se, at virksomheden stadigvæk har fantastiske muligheder for at udvikle sig og skabe noget mere unikt, end man hidtil har set inden for containerfarten. Så vi er ikke færdige endnu. Der er stadig masser, der skal gøres,« siger Eivind Kolding i et interview på sit spartansk indrettede kontor på Esplanaden i København med panoramaudsigt over havnen.
Læs også: Milliardbesparelser i Mærsk
Signalet fra den 50-årige Maersk Line-chef er, at han er kampklar og langt fra udbrændt efter et par særdeles hårde år i krisens tegn.