Mærsk-formand om ny strategi: Vil presse de små spillere ud

Formanden for A.P. Møller-Mærsk, Jim Snabe, er klar til at presse de små speditører ud. Strategien skaber også frygt hos store sp

Formanden for A.P. Møller-Mærsk, Jim Snabe, er klar til at presse de små speditører ud. Strategien skaber også frygt hos store sp  Fold sammen
Læs mere
Foto: Ida Guldbæk Arentsen

De små speditører vil blive hårdest ramt, når verdens største containerrederi, A.P. Møller-Mærsk, implementerer sin nye strategi.

Det skriver Børsen.

Strategien satser på dør-til-dør-service og vil erobre markedet ved at lave mere effektive digitale løsninger for kunderne.

»Det, der sker, er, at man presser en masse små spillere ud. Ligesom de små banker, der ikke har råd til at lave en mobilløsning,« siger Jim Snabe til Børsen.

Blandt de store speditører som DSV og Kuehne + Nagel har udmeldingen skabt frygt for, at Mærsk kan udvikle sig fra at være leverandør til rival.

Det skyldes også, at flere andre store rederier også har gået efter en større del af markedet for logistik, hvor indtjeningen er bedre end traditionel containertransport.