Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Mads Christensens optræden fik opmærksomhed, da Radio 24syvs digitale trendblogger, Christiane Vejlø, skrev om arrangementet og om det paradoksale i at nedgøre kvinder i en branche, der måske netop kunne bruge lidt flere. Dells danske chef roste i første omgang Mads Christensen, men måtte senere undskylde, hvis nogen følte sig stødt.
Læs blog-indlægget her: Dresscode: Blåt slips og mand!
Omtalen fik dog for alvor fart, da den engelske udgave af blogindlægget begyndte at sprede sig gennem de sociale netværk i denne uge. Nu er internettet plastret til med kommentarer om, hvorfor Dell dog hyrede en den mand. En Google-søgning på "Dell Mads Christensen" giver nu mere end seks millioner resultater.
Og i går kom så reaktionen fra Dell:
"Mads Christensen kom med en række upassende og ufølsomme bemærkninger om kvinder. Dell undskylder dybfølt disse kommentarer. I fremtiden vil vi være mere forsigtige i vores valg af talere ved Dell-arrangementer," skriver Dell på sin Google+ konto
Det blev blandt andet opsnappet af Wired Magazine, der er et af verdens mest læste trendmagasiner. Også her fik Mads Christensen og Dell på puklen på grund af de nedsættende bemærkninger under overskriften "Dell underskylder for ansættelsen af "hold kæft kælling"-moderator".
Dell har haft rigeligt med dårlig omtale på det seneste. I Danmark blev selskabet sidste år slæbt gennem kødhakkeren på DRs forbrugermagasin Kontant. Det skete efter en lang række sager, hvor kunder var kommet i klemme. Midt under interviewet forlod den daværende direktør Stig Jørgensen studiet, fordi hans telefon ringede.
Sagen betød, at Dell gik fra en plads blandt de 100 mest populære brands herhjemme til en plads i bunden. Eksperter kaldte håndteringen for et præmieeksempel på hvad dårlig håndtering af en sag i pressen kan koste. Ugen efter brandanalysen blev offentliggjort, forlod direktøren Dell.
Læs også Dorte Tofts blog om Dell og Mads Christensen: Danmark som frizone for ”Hold kæft, kælling”. Fordel?