Lundbeck-direktør: Fremgangen er bredt funderet

Lundbecks resultater i de første seks måneder af 2009 glæder koncernens koncernøkonomidirektør Anders Götzsche, der mener, at fremgangen er bredt funderet over en række produkter.

Lundbeck-direktør: Fremgangen er bredt funderet - 1
Læs mere
Fold sammen
Det danske medicinalselskab Lundbeck formår at fastholde forventningerne til 2009, og det glæder virksomhedens økonomidirektør, der tilskriver en stor del af æren virksomhedens arbejde inden for salg og marketing.

”Vores stærke salgsfremgang bunder i, at vi fortsat formår at øge udbredelsen af vores kerneprodukter i mange markeder verden over. Fremgangen er bredt funderet og trækkes af flere produkter i en række markeder. Det er meget tilfredsstillende at se vores markedsføringsindsats give så stærke resultater,” siger koncernøkonomidirektør Anders Götzsche fra Lundbeck.

Velkørende kerneforretning

Samtidig understreger han at det nyligt indkøbte selskab Ovation, der nu er omdøbt til Lundbeck Inc., har haft en væsentlig andel i, at det danske selskab nu kan fremvise et regnskab, der lever op til forventningerne. ”Det regnskab, vi præsenterer i dag, viser, at vi har en meget velkørende kerneforretning, som vores amerikanske datterselskab, Lundbeck Inc., allerede bidrager væsentligt til. I 2. kvartal er omsætningen i Lundbeck Inc. vokset 56 pct. i forhold til sidste år blandt andet drevet frem af lanceringen af Xenazine,” siger koncernøkonomidirektøren.

Solid tro på at nå målene for 2009

Han understreger, at Lundbecks stærte start på året betyder, at firmaet har en solid tro på, at man vil nå sine økonomiske mål i 2009. ”Vi er kommet rigtig godt igennem første halvdel af 2009 og har fortsat en stærk tro på, at vi vil nå de finansielle mål, som vi har sat os for hele året,” siger koncernøkonomidirektør Anders Götzsche fra Lundbeck.