Louis Vuitton-ejer tæt på salg af DKNY

Ejeren bag det eksklusive tøjmærke Louis Vuitton, LVMH, er tæt på et salg af det amerikanske modemærke DKNY.

Foto: PATRICK KOVARIK. Foto: Patrick Kovarik
Læs mere
Fold sammen

Salget af mærket, der blandt andet har Hillary Clinton og Michelle Obama som fans, kommer efter store problemer med at skabe profitabel vækst i selskabet. Det skriver den britiske avis The Independent.

DKNY bliver solgt til G-III Apparel Group for omkring 650 mio. dollar, cirka 4,4 mia. kr., og kommer derved tilbage på amerikanske hænder, efter at franske LVMH overtog tøjlerne i 2001.

Donna Karan New York og det billigere søstermærke DKNY havde stor succes i 80'erne og 90'ernes som professionelt kvindetøj, men har særligt på det seneste haft store problemer med at levere et tilfredsstillende salg og overskud.

LVMH sælger da også brandet for mindre, end hvad de købte det for i 2001 set på pris i forhold til årlig omsætning.

»At sælge DKNY er en måde at slippe af med et problem på et tidspunkt, hvor markedet er svært. At komme af med tabsgivende selskaber er det næstbedste efter at rette dem op, men bedre end at holde dem i gruppen med permanent tab,« siger Luca Solca, der er analytiker hos Exane BNP Paribas, til The Independent.