Logitech skal sælge danske hovedsæt

GN Netcom har indgået en distributionsaftale med Logitech, hvorunder Logitech kommer til at tilbyde en række udvalgte Jabra-hovedsæt under det fælles varemærke "Logitech powered by Jabra".

Høretelefoner fra GN Netcom skal distribueres af Logitech. Fold sammen
Læs mere
Foto: Jonas Vandall Ørtvig
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Med aftalen har GN Netcom efter eget udsagn taget et vigtigt skridt i den "signifikante forøgelse af tilstedeværelsen af Jabra-headset i alle relevante nordamerikanske salgskanaler, hvor Jabra-headset i øjeblikket ikke er til stede".

Schweiziske Logitech er verdens største producent af udstyr til computere og er især kendt for netkameraer, mus og tastaturer. I kraft af sin størrelse har Logitech et veludbygget forhandlernet verden over.

Tre udvalgte trådløse Jabra-hovedsæt vil fra juli blive solgt på det nordamerikanske marked.

"Aftalen mellem GN Netcom og Logitech forventes kun at have en mindre positiv effekt på de finansielle resultater for 2011 og forventningerne til 2011 fastholdes derfor for nærværende," skriver GN Store Nord i en meddelelse.

Jabra har omkring 850 medarbejdere og salgskontorer i hele verden. GN Netcom er et datterselskab af GN Store Nord.