Lintrup & Norgart: MIPIM er ikke til at komme udenom

MIPIM-konferencen i Cannes er et af de vigtigste steder for ejendomsbranchen at møde eksisterende kunder og skabe nye relationer. For erhvervsmæglerfirmaet Lintrup & Norgart er det derfor essentielt at deltage i konferencen – og at have gjort sit hjemmearbejde grundigt.

Når tusindvis af entreprenører, arkitekter og ejendomsinvestorer i disse dage mødes til MIPIM i Cannes, er det ikke kun for at nyde den sydfranske forårssol og drikke kølig rosévin med kolleger fra branchen.

Seminaret, hvor 25.000 personer fra den internationale ejendomsbranche mødes, er nemlig den vigtigste begivenhed på året, når det kommer til at vedligeholde eksisterende kontakter og skabe nye relationer. Det fortæller Peter Back, der er direktør og partner i erhvervsmæglerfirmaet Lintrup & Norgart, der sammen med to kolleger deltager i seminaret:

»For os er MIPIM slet ikke til at komme udenom. Her kan vi møde alle de vigtigste aktører i branchen, møde eksisterende kunder og skabe relationer til forhåbentligt nye kunder. Og her kan vi som erhvervsmæglere både møde potentielle købere til de investeringsejendomme, som vi udbyder, og skabe kontakter til sælgere af ejendomme, som kunne være interesserede i vores assistance,« siger Peter Back.

Ikke bare visitkort

Når Peter Back og hans kolleger tager flyet til det sydfranske, er kalenderen i konferencedagene allerede fyldt godt op med møder, og forud er der gået et seriøst arbejde med at få skabt aftaler på forhånd.

»Vi har valgt at gøre et stort hjemmearbejde, så vi har masser af aftaler med kunder og relationer på forhånd. Og samtidig har vi en klar plan for, hvem vi gerne vil mødes med, som vi måske ikke har kontakt med i forvejen. Ofte har vi relevant materiale med, som vi kan bruge, når vi opsøger nye kontakter dernede, så vi ikke bare står med et visitkort. Det er vigtigt at være velforberedt,« mener Peter Back.

Samtidig har Peter Back en klar plan for, hvor megen tid der skal gå med at pleje gamle kontakter, og hvor meget tid han skal bruge på nye kontakter.

»Man skal tage en beslutning hjemmefra om, hvor meget nye kontakter skal fylde i forhold til de gamle. For os fylder det f.eks. meget at tale med potentielle købere til investeringsejendomme, og vi har valgt i år at fokusere mere på nye relationer, end vi plejer – blandt andet fordi vi de senere år har satset mere og mere på salg af ejendomme i tillæg til kontorudlejning, som vi i kraft af en priviligeret markedsposition har været mest kendt for,« forklarer han.

Effektive møder

For Peter Back og hans kolleger fra Lintrup & Norgart er det effektiv udnyttelse af tiden at deltage i konferencen i Cannes. For når man mødes med samarbejdspartnere og kunder på MIPIM, er det direkte til pointen og uden for megen udenomssnak.

»Når vi mødes med folk derhjemme går der ofte megen tid med smalltalk, inden vi kommer til sagen. Hernede har alle et travlt program, og så går vi til sagen med det samme. Så et møde på et kvarter kan være lige så effektivt som et timelangt møde derhjemme,« fortæller Peter Back, der dog også deltager i længere møder.

»Vi står for et par middagsselskaber, hvor vi har inviteret nogle af vores eksisterende kunder. Det giver muligheden for at samle folk i lidt længere tid – man skal jo spise, når man er her.«