Lidl går til skærmen

Discountkæden Lidl indtager for første gang de danske TV-skærme i en marketingkampagne, der skal ændre danskernes opfattelse af dagligvarekæden.

Foto: Scanpix. Den tyske dagligvarekæde Lidl har været i Danmark i fire år, men som Berlingske Business også kunne beskrive for nylig har <a href="http://www.business.dk/article/20090619/detail/90619085/">discountkæden ambitioner om at blive mere kendt herhjemme</a>.
Læs mere
Fold sammen
Kender du ikke Lidl? Så kommer du muligvis til det fremover.

Den tyske dagligvarekæde Lidl har været i Danmark i fire år, men som Berlingske Business også kunne beskrive for nylig har discountkæden ambitioner om at blive mere kendt herhjemme.

Derfor indleder dagligvarekæden nu et større reklamefremstød på TV.

Det nye TV-univers, skal ifølge Lidl ”være med til at bane vejen til danskernes hjerter” for den tyske kæde, der selv synes, at den har måtte slås mod alverdens fordomme på det danske marked, siger direktør Finn Tang.

”Vores mål er klart at sætte Lidl på landkortet i Danmark en gang for alle. Nu forsøger vi med humor og selvironi at gøre op med de mange fordomme, som vi jo slet ikke synes stemmer overens med vores virkelighed”.

Lidl er blandt andet blevet kritiseret for at være en meget lukket organisation, ligesom kæden har været kendt for ikke at være alt for begjestret for at indgå overenskomster.

Kæden har i dag 66 butikker i Danmark, men regner med at fordoble det antal ”inden for en overskuelig årrække”, og her skal tv-reklamerne altså gerne hjælpe til.