Lematik Nordics vil professionalisere street food-branchen

Stiftere: Tina Bundgaard, Kjeld Guldmann og Martin Rahn

Kjeld Guldmann (tv.) og Martin Rahn har sammen med Tina Bundgaard etableret virksomheden Lematik Nordic for godt to måneder siden. Fold sammen
Læs mere
Foto: Asger Ladefoged

Lematik Nordics har kun godt to måneder på bagen. Virksomheden er officiel nordisk forhandler for den hollandske iværksættervirksomhed Food Truck Company, og de tre stiftere er sammen med en designer i fuld gang med at udvikle et koncept, som passer til det danske marked. De første food trucks er allerede bestilt.

 

Målet er at udvikle mobile salgsenheder til salg af mad og drikkevarer, primært foodtrucks og foodtrailere, til kunder, der er etablerede eller ønsker at at starte op i streetfood branchen. Lematik Nordics påtager sig ikke kun opgaven med at levere en foodtruck fra Food Truck Company. I samarbejde med kunder udviklet det brandidentitet, lægger en marketing strategi, sørger for crew træning, når trucken er færdig i Holland og står også for at indhente tilladelser og andet bureaukrati, der skal til, før trucken kan rulle ud på de danske gader.

 

Målet er at professionalisere den voksende streetfood og foodtruck-branchen i Danmark, og selvom der allerede findes en del konkurrenter på markedet, mente dommerne, at Lematik Nordics koncept fortjente et boost.

http://lematiknordic.dk/