LEGO kandidat til Årets Brand

Den internationale organisation The Marketing Society har peget på 20 brands som finalister i konkurrencen om at blive ”Brand of the Year”. En af finalisterne er danske LEGO.

Foto: NINA PROMMER. Den internationale organisation The Marketing Society har peget på 20 brands som finalister i konkurrencen om at blive ”Brand of the Year”. En af finalisterne er danske LEGO.
Læs mere
Fold sammen

I 2012 udpegede The Marketing Society Procter & Gamble som Brand of the Year, i 2013 løb Sainsbury med titlen og sidste år var det Macmillan.

Og i år kan det så blive den danske legetøjsgigant LEGO, der løber med sejren. Det skriver nyhedssitet marketingmagazine.co.uk.

Billund-virksomheden skal dog kæmpe med brands som IBM, Airbnb, Google, Barclays, Tinder, Uber, Wagamama og John Lewis, før sejren er i hus. Det skriver Markedsføring.

The future looks awesome

Om LEGO skriver Marketing Magazine, der er mediepartner på prisuddelingen:

- The Danish toy company went stellar this year – literally – when Denmark's first astronaut blasted into space with 20 Lego figures. Meanwhile, in the first six months of the year, revenue increased 23% to £1.4bn. With 300 new Lego kits unveiled and plans to open a factory in Jiaxing, China, the future looks awesome. Det skriver Markedsføring.

Man kan selv være med til at afgøre, hvem der vinder, ved at stemme her inden den 6. november. Ud af folkets røst kommer der efterfølgende fem endelige finalister, og den ultimative vinder kåres ved The Marketing Societys årlige middag den 25. november.