Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Lørdag formiddag havde Lego og Warner Bros' store satsning, filmen The Lego Movie - eller på dansk "Legofilmen - Et Klodset Eventyr" verdenspremiere i forstaden Westwood i Los Angeles.
SE BILLEDSERIE:
Endnu lader de første anmeldelser af filmen, der menes at have kostet i Warner og Lego et trecifret millionerbeløb, vente på sig, men Legos koncerndirektør med ansvar for marketing, Mads Nipper, er begejstret.
Det amerikanske filmmagasin Variety var med til det obligatoriske after party og spurgte her Mads Nipper, om filmen levede op til forventningerne.
"Den er nøjagtig, som vi havde håbet, den ville være, plus lidt mere," lød svaret fra Nipper til Variety.
Forinden havde Nipper understreget over for magasinet, at Lego ikke er et underholdningsselskab.
"Og vi var rigtig meget i tvivl om, hvordan en Lego-film ville se ud, så vi sagde nej, mange gange," sagde Mads Nipper til Variety.
Lego-filmen, der sigter mod at blive en milliardsucces på niveau med andre animerede børnefilm, og som samtidig tjener til at brande Lego som et legetøj, der fremme kreativitet og byggelyst hos børn, kan ses i de danske biografer fra 7. februar, mens amerikanske biografgængere kan indløse billet allerede fra dagen før.
Filmen får i løbet af de kommende uger premiere i mere end 60 lande verden over.