Lego-chef jubler over Lego-film

Lego har indtaget Hollywood. "Legofilmen - Et Klodset Eventyr" havde verdenspremiere i weekenden, og Legos marketingdirektør Mads Nipper er begejstret, hvis man skal tro det amerikanske filmmagasin Variety.

Det amerikanske filmselskab Warner og den danske legetøjsproducent Lego har brugt et trecifret millionbeløb på den computeranimerede spillefilm "The Lego Movie". Fold sammen
Læs mere
Foto: Nina Prommer
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

De lange rober og smokingen var gemt væk, da amerikanske filmstjener og deres børn tog turen hen ad den røde løber, der i dagens anledning var omkrandset af overdimensionerede Lego-klodser og store Lego-figurer.

Lørdag formiddag havde Lego og Warner Bros' store satsning, filmen The Lego Movie - eller på dansk "Legofilmen - Et Klodset Eventyr" verdenspremiere i forstaden Westwood i Los Angeles.

SE BILLEDSERIE:



Endnu lader de første anmeldelser af filmen, der menes at have kostet i Warner og Lego et trecifret millionerbeløb, vente på sig, men Legos koncerndirektør med ansvar for marketing, Mads Nipper, er begejstret.

Det amerikanske filmmagasin Variety var med til det obligatoriske after party og spurgte her Mads Nipper, om filmen levede op til forventningerne.
 


"Den er nøjagtig, som vi havde håbet, den ville være, plus lidt mere," lød svaret fra Nipper til Variety.



Forinden havde Nipper understreget over for magasinet, at Lego ikke er et underholdningsselskab.

"Og vi var rigtig meget i tvivl om, hvordan en Lego-film ville se ud, så vi sagde nej, mange gange," sagde Mads Nipper til Variety.


Lego-filmen, der sigter mod at blive en milliardsucces på niveau med andre animerede børnefilm, og som samtidig tjener til at brande Lego som et legetøj, der fremme kreativitet og byggelyst hos børn, kan ses i de danske biografer fra 7. februar, mens amerikanske biografgængere kan indløse billet allerede fra dagen før.

Filmen får i løbet af de kommende uger premiere i mere end 60 lande verden over.