Lego-chef er glad og stolt

Mens meningerne er delte om Lego-filmen i Danmark, er især de amerikanske anmeldere fortsat særdeles positive. Lego-chef er glad og stolt, men det vigtigste er, hvad børnene og deres forældre synes om filmen, siger han.

"Formålet med filmen er primært at give familier med børn en fantastisk Lego-oplevelse og minde om vigtigheden af kreativitet og leg, forhåbentlig på en sjov og engagerende måde. Det er ikke en halvanden time lang reklame. Og det mener vi helt klart er indfriet," siger Marketingdirektør i LEGO Mads Nipper. Fold sammen
Læs mere
Foto: Kasper Palsnov
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Mads Nipper, marketingdirektør og medlem af koncernledelsen i Lego, hvad siger I til den modtagelse, The Lego Movie indtil videre har fået af anmelderne især i USA?

"Det er vi naturligvis meget glade for og stolte over, men det vigtigste er at børn og familier også synes det er en fantastisk god Lego-oplevelse."

Lever filmen op til jeres forventninger om, at den skulle være mere en oplevelse end en reklamefilm?

"Formålet med filmen er primært at give familier med børn en fantastisk Lego-oplevelse og minde om vigtigheden af kreativitet og leg, forhåbentlig på en sjov og engagerende måde. Det er ikke en halvanden time lang reklame. Og det mener vi helt klart er indfriet," siger Mads Nipper.

Hvad er jeres forventninger til salget af de The Lego Movie-produkter, I har lanceret?

"Vi udtaler os ikke om forventninger til konkrete produktlinjer. Vi håber naturligvis, at vi har skabt nogle produkter, som børn finder virkelig sjove og spændende. Men det er langt vigtigere for os, at børnene og deres familier forlader biografen en stor oplevelse rigere, end at de løber ud og køber Lego Movie produkterne," siger Mads Nipper.

Legofilmen har premiere i de danske biografer i dag, torsdag. Herhjemme har anmeldelserne indtil videre været blandede, men primært positive. I USA er langt de fleste anmeldere fortsat begejstret.

Det populære website "The Rotten Tomato", som samler anmeldelser og vurderer om de er positive eller negativ, har foreløbig samlet 35 af slagsen. De 34 er positive, mens en enkelt fra det toneangivende New York Post er negativ. Det giver en positiv score på The Rotten Tomato på 97 pct. for Lego-filmen. Til sammenligning har den populære Disney-tegnefilm Frozen, der havde premiere i efteråret en score på 89 pct., dog baseret på langt flere anmeldelser.