LEAD og Kasters fusionerer

LEAD Agency og Kasters fusionerer med virkning fra 1. januar 2016. Målet er skabe et kommunikationshus, der med udgangspunkt i danske ledelsesværdier besvarer virksomhedernes øgede efterspørgsel efter relevans og engagement.

Stående fra venstre: Peter Albæk, Torsten Jansen, Søren Kaster, Anita Baun Hørdum, Lars Volle. Siddende fra venstre: Kresten Schultz Jørgensen, Eva Svavars Frandsen, Barbara Saitta Bregendal. Billedet er oprindeligt bragt på Markedsføring.dk.
Læs mere
Fold sammen

I en årrække er både LEAD Agency og Kasters begge vokset markant. Nu går de to bureauer sammen for at styrke en kommunikationsrådgivning, der i hver eneste projekt tager udgangspunkt i ansvarlighed over for mennesker og samfund, involvering og en kort afstand fra tanke til handling.

De to bureauer bygger på fælles kompetencer inden for strategi, analyse og eksekvering – og i det fusionerede bureau oprustes på digitale kompetencer.

Navnet er LEAD Agency, og bureauet bliver fra starten et af landets største kommunikationshuse målt på omsætning – i runde tal +30 mio. kr.

Adressen bliver det gamle LEAD Agencys nye lokaler i Ravnsborg Tværgade på Indre Nørrebro. Det skriver Markedsføring.dk.

– Både danske og udenlandske virksomheder efterspørger i stigende grad en rådgivning, man sagtens kan kalde dansk: At kommunikationen er enkel og ansvarlig og ikke bare leverer mere støj til medieverdenen. Målet er derfor mere end blot at levere kommunikationsydelser. Det nye LEAD vil sætte dagsordener med alt det, vi gør, og vi vil flytte mennesker og organisationer, siger Kresten Schultz Jørgensen, adm. direktør, LEAD Agency.

– LEAD vil skabe fremdrift og resultater i de virksomheder og organisationer, vi samarbejder med, og med fusionen får det nye LEAD også en størrelse, der er afgørende for at kunne tiltrække medarbejdere, som ønsker en karriere i et kommunikationshus med de mest interessante kunder og projekter, tilføjer Søren Kaster, stifter og adm. direktør, Kasters.

– Vi vil ikke bare være et stort bureau – vi vil være et stort kommunikationshus, hvor kunder, medarbejdere og gode venner har lyst til at tilbringe tid sammen med os for at vokse sig større, blive mere synlige og klogere, fortsætter han.

Det nye LEAD vil, som både LEAD Agency og Kasters gør det i dag, levere ydelser inden for både rådgivning, ledelse, Public Affairs og PR-eksekvering på alle platforme. Medietræning er et naturligt tilbud til de kunder, der måtte ønske det.

Dertil kommer de omfattende aktiviteter på Folkemødet, der fortsætter bl.a. i regi af MeningsMinisteriet.

Ny ledelsesstruktur med plads til flere

Det nye LEAD får en partnerkreds på fem. Og samtidigt en ny daglig ledelse bestående af chefkonsulenterne Anita Baun Hørdum, Barbara Saitta Bregendal og Eva Svavars Frandsen, som får det daglige ansvar for henholdsvis HR og markedsføring.

Sammen med Søren Kaster, der bliver kommunikationshusets adm. direktør, har Eva Svavars Frandsen også ansvaret for salg.

Kresten Schultz Jørgensen fortsætter som majoritetsejer og ledende partner med ansvar for kvalitet og udvikling. Skriver Markedsføring.dk.

Når I nu fusionerer, må I have overvejet, hvor store skal vi være? Der er betydelige overheads forbundet med vækst. Hvor skal det ende?

– Ja, det har vi mere end overvejet. Væksten er selve kernen i vores strategi: Da vi gerne vil gøre en forskel for både kunder og samfund, skal vi have de mest ambitiøse medarbejdere, der fremfor alt er interesseret i en karriere. Det kræver, at mulighederne hele tiden udvides, hvis der skal være plads til flere op ad trappen.

– Det er egentlig så enkelt. Det handler ikke om penge, men om at gøre en forskel, og der tror vi på, at væksten er en forudsætning for at tiltrække talent, slutter Kresten Schultz Jørgensen.