Laudrup skaffede fire mio. ekstra portioner havregryn

Forårets reklamefilm for OTA Solgryn med Michael Laudrup har givet en stigning i virksomhedens salg på 16 pct. i forhold til sidste år. Det svarer til fire millioner ekstra portioner morgenmad på de danske borde på seks måneder.

Michael Laudrups ansigt har solgt fire millioner pakker havregryn. Fold sammen
Læs mere
Foto: Kaare Smith
Michael Laudrup og alle de værdier, der er knyttet til den tidligere landsholdsspiller og kommende Getafe-træner har været guld værd for OTA Solgryn, oplyser virksomheden i en pressemeddelelse.

Meddelelsen kommer i kølvandet på forårets kampagne, hvor Michael Laudrup medvirkede i en reklamefilm for morgenmadsproducenten.

”Vi har aldrig set så stor effekt af en reklame før. Med morgenmad handler det om at bryde med vanens magt hos forbrugerne – og det er normalt en lang proces," siger Henrik Pasgaard, marketingchef for OTA Solgryn.

”Jeg har selv fået mange positive tilbagemeldinger på filmen, og hvis OTA Solgryn og jeg sammen kan være med til sikre, at flere danske familier starter dagen sundt, så er det jo godt," siger Michael Laudrup.