Kvinde dræbt i ulykke med Tesla – myndigheder undersøger
Føreren siger, at han brugte bilens selvkørende system, da Teslaen kørte af vejbanen og direkte ind i et hus. Det afviser Tesla. USAs trafiksikkerhedsmyndighed går ind i sagen.

Føreren siger, at han brugte bilens selvkørende system, da Teslaen kørte af vejbanen og direkte ind i et hus. Det afviser Tesla. USAs trafiksikkerhedsmyndighed går ind i sagen.

De amerikanske trafiksikkerhedsmyndigheder har sat en officiel undersøgelse i gang, efter at en kvinde blev dræbt, da en Tesla-elbil kørte ind i hendes hus.
Ulykken skete 19. juni i Texas, da Teslaen, der produceres af mangemilliardæren Elon Musks selskab, omkring klokken 20 lokal tid kørte af vejen og ramte huset, hvor den 76-årige kvinde sad indenfor. Hun blev alvorligt såret og bragt på hospitalet, hvor hun senere døde af sine kvæstelser, skriver BBC.