Kvinde dræbt af selvkørende Tesla – myndigheder undersøger
Bilens fører brugte det selvkørende system, som netop er godkendt til brug på danske veje, da Teslaen kørte af vejbanen og direkte ind i et hus.

Bilens fører brugte det selvkørende system, som netop er godkendt til brug på danske veje, da Teslaen kørte af vejbanen og direkte ind i et hus.

De amerikanske trafiksikkerhedsmyndigheder har sat en officiel undersøgelse i gang, efter at en kvinde blev dræbt, da en selvkørende Tesla-elbil kørte ind i hendes hus.
Ulykken skete 19. juni i Texas, da Teslaen, der produceres af mangemilliardæren Elon Musks selskab, omkring klokken 20 lokal tid kørte af vejen og ramte huset, hvor den 76-årige kvinde sad indenfor. Hun blev alvorligt såret og bragt på hospitalet, hvor hun senere døde af sine kvæstelser, skriver BBC.