Kun 40 procent vil modtage reklamer

Hvis danskerne skulle tilmelde sig reklamer i stedet for at melde fra, ville meget færre sige ja tak.

Foto: Martin Sylvest Andersen
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Kun fire ud af ti danskere vil sætte et "Reklamer - ja tak" skilt på postkassen, hvis den ny regering ændrer den nuværende ordning med "Reklamer - nej tak" til en aktiv tilmeldings-ordning, skriver Dansk Handelsblad.

Det viser en frisk undersøgelse fra mediebu-reauet IUM.

- Kun halvt så mange husstande som i dag vil få aviserne, hvis der kommer en ja tak-ordning, hvor danskerne skal tage stilling til hele bunken af tilbudsaviser på én gang, siger adm. direktør Michael Thim, IUM.

For øjeblikket modtager 78 procent af de danske husstande tilbudsaviser, fordi husstandene ikke har sat et nej tak-skilt op på postkassen. Avisbudene vil helt sikkert komme til at slæbe færre kilo tryksager, hvis "Reklamer - ja tak" bliver til virkelighed. Præcis hvor meget lettere bunken af tryksager bliver at slæbe vil dog afhænge af, hvordan ordningen i praksis bliver skruet sammen.

Prøv Dansk Handelsblad gratis i 4 uger - og få inspiration til bedre købmandskab