Krisen skal skaffe Bibob masser af kunder

Aktionærkredsen bag lavprismobilselskabet har skudt flere penge ind.

Mobilselskabet Bibob regner med at få mange nye kunder som følge af krisen. Derfor har selskabets aktionærer skudt nye penge ind. Foto: Colourbox Fold sammen
Læs mere
Lavprismobilselskabet Bibob stiller med et solidt minus på 25 millioner kroner, men troen på, at krisen vil skaffe mange nye kunder, får nu aktionærerne til at skyde endnu flere penge i selskabet.

»Økonomisk krise er en super situation for sådan nogle som os. Når økonomien begynder at stramme til for folk, ser de meget på prisen, så det er måske i virkeligheden det allerbedste tidspunkt for os,« siger Frank Rasmussen, administrerende direktør for Bibob, til Business.dk.

Aktionærkredsen bag Bibob, som holder til i Taastrup midtvejs mellem Roskilde og København, har derfor forhøjet selskabets kapital med 600.000 kroner til kurs 683, så Bibob nu har en kapital på 11,7 millioner kroner.

Minus på 25 millioner kroner

»Årsregnskabet viser et minus på 25 millioner kroner, men det er meget tilfredsstillende, helt efter forventningerne og lige efter bogen. Vi er et lidt forsigtigt selskab, så vi skal ikke ud at låne penge. Vi er meget, meget optimistiske,« siger Frank Rasmussen, som i sin tid stiftede lavprismobilselskabet Telmore, som TDC i dag ejer.

Han kalder beslutningen for ti måneder siden om at ophøre med at sælge mobiltelefoner over Bibobs netsted for »den klogeste, vi har truffet«. Siden da er salget af mobiltelefoner gået støt ned, samtidig med at priserne er blevet presset.