Krisekommunikation fra Nemlig.com kaldes »bizar« og »usympatisk«: »Jeg tror – helt ærligt – at vi kommer til at se, at de vil miste nogle kunder på det her«

Der rejses kritik af Nemlig.coms krisekommunikation, efter at Politiken har beskrevet dårlige arbejdsforhold i onlinesupermarkedets lagerhal. Nemlig.com udsendte nemlig lørdag et nyhedsbrev til kunderne samt en pressemeddelelse, hvor de kalder anklagerne for en »smædekampagne« fra Politiken og 3F. Men den strategi er uklog, vurderer eksperter.

Nemlig.coms stifter og administrerende direktør, Stefan Plenge, kalder Politikens artikler om lagermedarbejdernes dårlige arbejdsforhold for en »smædekampagne« fra Politiken og 3F. Arkivfoto: Anne Bæk/Ritzau Scanpix Anne Bæk

Det er dårlig krisekommunikation.

Sådan lyder dommen fra to kommunikationsrådgivere og en detailhandelsekspert over nyhedsbrevet, som Nemlig.com sendte ud efter en række artikler i Politiken, der beskriver dårlige arbejdsforhold i lagerhallen hos onlinedagligvareforretningen.