Kreditkortselskaber slår tilbage mod Netflix

Den amerikanske streaming-tjeneste Netflix møder nu skepsis fra kreditkortindustrien, efter at selskabet gav industrien skylden for et skuffende antal nye brugere på tjenesten.

Foto: STR. I en opsigtsvækkende melding gav Netflix tidligere på ugen blandt andet kreditkortindustrien skylden for, at selskabet ved regnskabet for tredje kvartal ramte 270.000 lavere end forventet med antallet af nye brugere.
Læs mere
Fold sammen

"Vi har ikke hørt andre virksomheder klage", lyder det fra blandt andet en direktør i et kreditkortselskab.

Det skriver the Wall Street Journal.

I en opsigtsvækkende melding gav Netflix tidligere på ugen blandt andet kreditkortindustrien skylden for, at selskabet ved regnskabet for tredje kvartal ramte 270.000 lavere end forventet med antallet af nye brugere. Således har indførelsen af nye kreditkort med indbygget chip, hvor hundrede af millioner kreditkort er blevet udskiftet, ifølge Netflix, gjort, at op imod halvdelen af tjenestens brugere har måtte opdatere deres betalingsinformationer. Af den grund skulle der være tabt et større antal kunder.

Forklaringen fra Netflix vækker dog undren i den finansielle verden.

- Hvis dette var et problem, ville det påvirke ethvert abonnementsbaseret selskab, hvilket det ikke har gjort, udtaler en anonym kilde fra en stor finansiel institution til Wall Street Journal.

Analytiker fra Morgen Stanley Ben Swinburne udtaler til Wall Street Journal, at investorer i Netflix generelt er skeptiske over for selskabets forklaring og spekulerer i, at de skuffende tal i højere grad kan skyldes end hurtigere modning end forventet hos streamingstjenesten.

Netflix ramt af problemer i USA: