Konkursramte Spanair-kunder kan få pengene tilbage

Kunder, der har købt rejser med internationale kreditkort direkte hos Spanair, herunder med Visa/Dankort, har gode muligheder for at få erstatning hos banken eller rejsebureauet.

Foto: JOHAN NILSSON
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Det skriver Finansrådet i en pressemeddelelse. I 2010 blev der indført en konkursforsikring, som kunder kan tegne i forbindelse med købet af en rejse. Har man tegnet netop sådan en forsikring for at undgå negative konsekvenser af et flyselskabs konkurs, bør man som det første rådføre sig med forsikringsselskabet, oplyser Finansrådet. Har du betalt rejsen med et internationalt betalingskort (Visa, MasterCard, American Express og lignende) direkte hos Spanair, har du mulighed for at gøre indsigelse i din bank, og du har gode muligheder for at få dit tab dækket. Og hvis betalingen er sket på Spanairs hjemmeside med et Visa/Dankort, har du også mulighed for at gøre indsigelse i din bank og gode muligheder for at få dit tab dækket, oplyser Finansrådet. Hvis du har bestilt en rejse via et rejsebureau eller en anden udbyder, skal de som udgangspunkt sørge for en erstatningsrejse eller godtgøre tabet. BNB