Konkursdronning langer ud efter Lauritz.com-ejere: »De burde have stoppet salget for længe siden«

Advarselslamperne skulle have lyst rødt hos Lauritz.com-ejerne, og kunderne skulle aldrig have gået i månedsvis uden at få deres penge, lyder det fra kendt advokat. Ejerne risikerer nu stort erstatningskrav.

Lauritz.com har i flere år været i massive problemer, og i tirsdags måtte de erklære sig konkurs. Tilbage står hundredvis af kunder, som samlet mangler at få udbetalt 50 millioner kroner. Nu går spørgsmålet på, om ledelsen bag – ægteparret Mette og Bengt Sundstrøm – har handlet retmæssigt ansvarligt de seneste mange måneder, og om de kan stilles personligt til ansvar. Jenny Ley man/TT/Ritzau Scanpix

Kunderne raser.

De vidste, de ikke havde penge i kassen. De vidste, de ikke kunne udbetale kundernes penge. Alligevel fortsatte Lauritz.com i månedsvis med at sælge og købe kundernes varer, lyder kritikken.