Kongen af rock'n'roll har fået ny ejer

Selv om det er 36 år siden, at Elvis Presley forlod bygningen, er den verdenskendte musiker stadig et eftertragtet brand.

Interessen for kongen af rock'n'roll lever i bedste velgående, selv om Elvis Presley ifølge de officielle forklaringer døde 16. august 1977. Fold sammen
Læs mere
Foto: JOE RAEDLE
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Således har Authentic Brands Group annonceret, at det har købt rettighederne forbundet til rock and roll-ikonet fra Core Media Group. Det skriver CNN Money onsdag.

Authentic Brands, der i forvejen er indehaver af mærkerne for Marilyn Monroe og Juicy Couture, vil eje og administrere de globale rettigheder til en lang række af Elvis-fotos, album covers, filmplakater, arkiverede videooptagelser og begivenheder som »Elvis Week«.

»Vi er beærede over at kunne byde Elvis velkommen til ABGs mærkeportefølje og ser frem til at arbejde side om side med Presley-familien og holdet hos Elvis Presley Enterprise i forsøget på at øge Elvis' popularitet og supporter gruppe verden over,« lyder det fra administrerende direktør hos Authentic Brands, Jamie Salter, ifølge CNN Money.

En købspris er ikke blevet offentliggjort, og som en del af købsaftalen vil Authentic Brands komme til at administrere Graceland i et samarbejde med Joel Weinshanker, der er formand for National Entertianment Collectibles Association.