Kommunikationshus udvider med mobil markedsføring

Kommunikationshuset SP3 har indgået et formelt samarbejde med svenske Mobiento, der har specialiseret sig inden for kommunikationsløsninger via mobiltelefon.

Bureauet SP3 og Mobiento der begge indgår i den engelske Mecom-koncern, har nu formaliseret et endnu tættere samarbejde mellem de to selskaber med en egentlig samarbejdsaftale.

"Mobiltelefonen er i dag den mest anvendte kanal til kommunikation hos danskerne," siger Per Østergaard Jacobsen, direktør for kunder og forretningsudvikling hos SP3.

"Hos SP3 tror vi på, at mobiltelefonen som et kommunikationsværktøj vil vinde større og større indpas i de samlede kommunikationsløsninger. Mobilen er specielt velegnede til taktisk kommunikation hvor der skal skabes kundestrøm enten til en butik eller et website. Det er derfor et helt naturligt skridt for os at indlede et tæt samarbejde med Mobiento," tilføjer han.

På Mobientos kundelister er bl.a. navne som Coca Cola, Stimorol, Libresse, H&M og Volvo.

Mobiento vandt for nylig verdens fornemste mobil-pris: MMA Global Award for "Best Use of Mobile Marketing Direct Response" for en kampagne for H&M.