Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
I SuperBest møder man”den dedikerede købmand Steen” i en række reklamefilm, der ifølge borsen.dk er lavet af Wibroe, Duckert & Partners, mens Dansk Supermarked har genoplivet en gammel kending.
Detailgiganten, der tæller Netto, Føtex og Bilka, har nemlig relanceret MesterHakket, som blev landskendt i 90’erne med tv-kokken Søren Gericke som talsmand. Det er da også Gericke, der denne gang skal få danskerne til at købe kød hos Dansk Supermarked med kampagnen, der er udviklet af envision.
Image skal pudses af
Kød-offensiven kommer i kølvandet på at SuperBest i efteråret blev ramt af en omfattende kødskandale.
Det viste sig, at supermarkedskæden i flere tilfælde havde ompakket gammelt kød og solgt det, og kødsalget faldt lige så markant som virksomhedens image, da kødfusket blev kendt for offentligheden.
Siden er en del af tabet på imagekontoen blevet genvundet, men mon ikke SuperBest med kampagnen håber at genvinde resten af det tabte.
Spørgsmålet er så bare, om danskerne atter har tillid til kæden eller foretrækker at købe deres kød hos Søren Gericke og konkurrenterne fra Dansk Supermarked.