Kloge skilte hjælper lufthavnsbutikker

Digital skiltning skal styrke salget i Københavns Lufthavn, der i øjeblikket oplever markante fald i passagertrafikken.

Det er disse skærme, der skal hjælpe de hårdt ramte butikker. Fold sammen
Læs mere
Foto: Select Service Partner
Passagerne i Københavns Lufthavn bliver snart mødt af en ny og langt mere dynamisk markedsføring, når de besøger lufthavnens butikker.

Fremover skal 120 skærme på 46 tommer nemlig afløse en stor del af de plakater, bannere og tavler, der traditionelt har været markedsføringsmedier for de caféer, barer og restauranter, der drives af Select Service Partner i Københavns Lufthavn.

De nye skærme vil komme de mange butiksdrivende i lufthavnen, som er hårdt ramt dalene passagertal, til gavn. Det glæder marketingchef i Select Service Partner, Flemming Christophersen.

”Nedgangen i antallet af rejsende rammer vores butikker i Københavns Lufthavn, fordi færre passagerer betyder færre kunder. Derfor er det nu vigtigere end nogensinde, at vi markedsfører vores produkter med maksimal effekt, og det forventer vi, at den digitale løsning fra Web500 kan. Vi har allerede kørt et testforløb med såkaldte produktspots i to af vores butikker, og erfaringerne herfra har kun styrket os i troen på, at den digitale skiltning kan være med til at bringe os ud af det faldende marked”, fortæller han.

Digitale fordele
Den nye digitale løsning fra Web500 gør det muligt for Select Service Partner at skabe en langt mere dynamisk markedsføring med udgangspunkt i et lokalt og salgsorienteret butiksniveau samt et overordnet niveau med kampagner på tværs af butikkerne. Samtidig vil butikkerne selv kunne tilpasse den lokale markedsføring ud fra eksempelvis lagersituation, midlertidigt medarbejderfravær og lignende.